חבל טרנסילבניה - מעבר ליער

חבל טרנסילבניה - מעבר ליער

טרנסילבניה משובצת בערים ומבצרים סקסוניים, המהווים תפאורת ימי ביניים מרתקת ובסיס יציאה נוח לטיולים בדרכים הצדדיות, וברכסי ההרים של החבל.

מאיר שבירו

שמו של חבל טרנסילבניה ברומניה הולך לפניו, כמולדתו של הרוזן-ערפד דרקולה. לא מעט אתרים באזור זה קושרים את עצמם לדמות המאיימת, בניסיון למשוך אליהם עוד ועוד תיירים צמאי אגדות ומיתוסים על ערפדים ונסיכים אמיתיים, יותר או פחות.

אבל לטרנסילבניה יש חלקים אחרים, יפהפיים ומרתקים, שנותרו (עדיין) הרחק מאור הזרקורים ומהמוני התיירים. כיום רובה של טרנסילבניה עדיין "בתולי" מבחינה תיירותית. זהו אזור הררי, שופע יערות, נחלים ואגמים. האוכלוסייה הכפרית המקומית היא ותיקה, ומנהלת אורח חיים שלא השתנה זה מאות שנים. המקומיים מתגוררים בדרך כלל בכפרים, אך בקיץ הם אורזים את חפציהם ועוברים לקוליבות, כפרי קיץ, כדי לרעות את עדריהם ולחטוב עצים. בתי הקוליבות הקטנים בנויים מעץ, ורק בשנים האחרונות הם חוברו לחשמל.

פירוש השם "טרנסילבניה" = "מעבר ליער", בזכות היערות המכסים את הרי הקרפטים שבתחומה. השם הגרמני זיבנבורגן (Siebenbürgen), משמעותו "שבע ערים", והוא מתייחס לערים שהקימו הסקסונים באזור.

חבל טרנסילבניה מהווה את החלק המערבי והמרכזי של רומניה. היא גובלת באוקראינה בצפון, הונגריה במערב וסרביה בדרום-מערב. רוב שטחה הוא רמה גבוהה, שהינה חלק מרכס הקרפטים. חיים בה כ – 7.5 מליון איש (2002), רובם רומנים, אך קיים בה גם מיעוט הונגרי גדול (1.5 מליון), ומיעוטים קטנים של צוענים, גרמנים, סרבים ואחרים.

העיר העיקרית היא קלוז' נפוקה, וערים נוספות הן סיגישוארה, ברשוב, מדיאש, סבש, סיביו וביסטריצה.

טרנסילבניה משובצת בערים ומבצרים סקסוניים, שחלקם הגדול נשתמר בצורה טובה מאד והם מהווים תפאורת ימי ביניים מרתקת ובסיס יציאה נוח לטיולים בדרכים הצדדיות, וברכסי ההרים של החבל.
באזורים המרוחקים של טרנסילבניה מצויים הכפרים העתיקים, שבהם גגות הבתים מבודדים באמצעות שכבת קש עבה, והתושבים המקומיים עדיין עוסקים בחקלאות, יערנות ותעשיית יין באמצעים פשוטים ובטכנולוגיות עתיקות יומין. אמצעי התחבורה העיקרי הינו עגלה רתומה לצמד סוסים חסונים.

טרנסילבניה נחשבת לאחד האזורים המפותחים ביותר ברומניה מבחינה כלכלית. היא עשירה במשאבי טבע, בייחוד פחם, עץ, ברזל, עופרת, מנגן, זהב, נחושת, גז טבעי, מלח וגופרית. באזורים העירוניים יש עדיין מונומנטים תעשייתיים של פלדה, כימיה וטקסטיל, שרידים לתקופה הקומוניסטית. היא מספקת 35% מהתל"ג של רומניה וההכנסה לנפש בה היא כ-$11,500, כ-10% גבוה יותר מהממוצע ברומניה!!

למידע נוסף על טיולי ג'יפים לרומניה התקשרו 03-5639030 או מלאו את הטופס ואנו נחזור לאיכם בהקדם.

מעוניינים להצטרף לטיול?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רומניה

אירעה שגיאה. נסו שוב מאוחר יותר או התקשרו

הטופס בשליחה
אנא המתינו מספר שניות לאישור

תודה שיצרתם קשר! 
נחזור אליכם בהקדם.